Αρχική Πολιτισμός Τέλος για το σινεμά….παράδεισο του Κήπου- έντονες διαμαρτυρίες για την ιδιωτικοποίησή του

Τέλος για το σινεμά….παράδεισο του Κήπου- έντονες διαμαρτυρίες για την ιδιωτικοποίησή του

15



Κάτω από τις έντονες διαμαρτυρίες, φωνές και καταγγελίες αρκετών πολιτών για ξεπούλημα της περιουσίας του Δήμου, κατοχυρώθηκε στο χθεσινό Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΑΕΧ η εκχώρηση του Δημοτικού cine-ΚΗΠΟΣ σε ιδιώτη.
Η απόφαση ελήφθη ομόφωνα μετά την αποχώρηση των εκπροσώπων της μείζονος και ελάσσονος μειοψηφίας, Κώστα Παϊδα και Μίμη Μουτσάτσου αντίστοιχα.
“Αποχωρώ από την Επιτροπή γιατί αρνούμαι να συμμετάσχω στη διαδικασία εκχώρησης με οιονδήποτε τρόπο δικαιώματος λειτουργίας του Δημοτικού Κινηματογράφου που συνεστήθη για την ανύψωση του πολιτιστικού επιπέδου των δημοτών μας”, σημείωσε χαρακτηριστικά στη γραπτή τοποθέτησή του ο κ. Παϊδας.
Από την πλευρά του ο Μίμης Μουτσάτσος, ως αναπληρωτής της Τούλας Καλογερά από την Κίνηση Ενεργών Πολιτών, τόνισε το βάρος που αναλαμβάνει η ΔΑΕΧ με την απόφασή της αυτή και ζήτησε το θέμα να πάει προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο. “Είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό θέμα, δεν ξέρω τι στίγμα έχει η δική σας πολιτική”, σημείωσε ο κ. Μουτσάτσος. Αναβολή της απόφασης και συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Χίου ζήτησε επίσης ο Ανδρέας Μιχαηλίδης.
Έντονες ήταν οι φωνές από τους πολίτες- φίλους του κινηματογράφου που αντιδρούν σε αυτή την ιδιωτικοποίηση, αφού σε καμία περίπτωση κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι θα λειτουργήσει με τους υπάρχοντες όρους που αφορούν κύρια την επιλογή των ταινιών, από την επιχειρηματική κοινοπραξία που θα αναλάβει για μια δεκαετία τον κινηματογράφο.
Γιατί έγινε και αυτό οι δύο φερόμενοι ως ενδιαφερόμενοι, προχώρησαν σε κοινοπραξία οπότε το θέμα του υγιούς ανταγωνισμού της ελεύθερης αγοράς που την υπερασπίστηκε ο εκπρόσωπος του εμπορικού κόσμου στο ΔΣ της ΔΑΕΧ Μιχάλης Φράσκος, πήγε περίπατο…
Οι κ.κ. Μαμούνας και Κυρλαγκίτσης κατέθεσαν προσφορά ως κοινοπραξία με μίσθωμα 16.100 ΕΥΡΩ, συμβόλαιο 10 ετών και με την ανάλογη τιμαριθμική προσαρμογή στο μίσθωμα.

Αντιδράσεις
Ο Γιάννης Μακριδάκης τόνιζε ότι πουλάνε το θερινό κινηματογράφο, επειδή τον ζήτησε ένας ομογενής. Εξήρε το ρόλο του υπαλλήλου της ΔΑΕΧ Κώστα Ευγενικού που στήριξε τον κινηματογράφο και ήρθαν στη Χίο ταινίες που κανείς δεν το περίμενε.
Ο Γραμματέας της ΝΕ του ΣΥΝ Γιάννης Καλογεράς χαρακτήρισε “πολιτιστική ανακούφιση” το cine-ΚΗΠΟ και κατήγγειλε την ύπαρξη και άλλων συμφερόντων πίσω από αυτή την απόφαση, χωρίς όμως να κατονομάσει.
Ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ Γιάννης Αμπαζής τόνισε ότι ο Δήμος ακολουθεί νεοφιλελεύθερη πολιτική όπως η Κυβέρνηση και τόνιζε ότι διαφωνούν με τη λογική του πολιτισμού- εμπορεύματος.
Έντονη κριτική άσκησε η Ρούλα Κωσταρή επισημαίνοντας και μια άλλη πτυχή που έχει να κάνει με τον υπόλοιπο Δημοτικό Κήπο και τι δικαιώματα θα έχει σε αυτόν ο ιδιώτης επιχειρηματίας, ενώ αρκετά νέα παιδιά φωνάζοντας “ντροπή σας” έκαναν λόγω για ξεπούλημα της περιουσίας του Δήμου.
Ο Δήμης Μυλωνάδης τόνισε ότι οι κινηματογράφοι διέπονται από ειδικό καθεστώς, κάτι που δεν φαίνεται να πληρούσε ο Δημοτικός Κινηματογάφος θα έπρεπε να είχε ήδη ρωτηθεί η Πολεοδομία του Δήμου. Ο εκδότης της ΓΝΩΜΗΣ Τάκης Δηράκης τόνιζε πως πρόκειται για ξεπούλημα και αναρωτήθηκε τι τρύπα θέλει να κλείσει η Δημοτική Αρχή και γιατί προχωρά σε μίσθωμα 10 ετών, δεσμεύοντας και τις επόμενες δημοτικές αρχές.
Ο μόνος από το ΔΣ που δικαιολόγησε την ψήφο του ήταν ο κ. Φράσκος που τόνισε ότι “δεν είναι δυνατόν ο Δήμος να ανταγωνίζεται τον ιδιώτη”, ενώ αντέδρασε στην κατηγορία των πολιτών για “πουλημένους”.
Ο Πρόεδρος της ΔΑΕΧ Στέλιος Ηλιαδάκης σημείωσε ότι η αντιπολίτευση μπορεί να φέρει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο δ.σ. Γιώργος Παπαδόπουλος αρκέστηκε να σχολιάσει ότι το θέμα της συνεδρίασης είναι μόνο η εξέταση και επικύρωση των προσφορών, ενώ ο Αντώνης Λάρδας παρά τις προκλήσεις για τα θέματα του πολιτισμού δεν προχώρησε σε κανένα σχολιασμό ή σε αντιπαράθεση με τους συγκεντρωμένους.
Το θέμα είναι ότι ναι μεν μπορεί στο νέο κινηματογράφο οι θέσεις να είναι πιο αναπαυτικές, αλλά η “πνευματική τροφή” αναμένεται να προσαρμοστεί περισσότερα στις τύπου “fast-food” ταινίες.


Θοδωρής Πυλιώτης