Αρχική Πολιτισμός Κινηματογραφική Λέσχη- διόρθωση ταινίας για 22/2: 4 ΜΗΝΕΣ, 3 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ, 2 ΜΕΡΕΣ

Κινηματογραφική Λέσχη- διόρθωση ταινίας για 22/2: 4 ΜΗΝΕΣ, 3 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ, 2 ΜΕΡΕΣ

12

 ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΧΙΟΥ
     22/02/08
    Ο.Π.Κ.Δ.Χ.  ΩΡΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ 20:30
    ΧΡΥΣΟΣ ΦΟΙΝΙΚΑΣ,
ΒΡΑΒΕΙΟ FIPRESCI ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΩΝ 2007



    4 ΜΗΝΕΣ, 3 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ, 2 ΜΕΡΕΣ
4 MONTHS, 3 WEEKS, 2 DAYS
Είναι τα τελευταία χρόνια της δικτατορίας του Τσαουσέσκου. Σε μία μικρή πόλη της Ρουμανίας, δύο φοιτήτριες, η Οτίλα και η Γκαμπίτα, συγκάτοικοι στο πανεπιστήμιο, πρέπει να βρουν λύση σε ένα πρόβλημα. Η Γκαμπίτα είναι έγκυος, οι εκτρώσεις απαγορεύονται και καμιά από τις δύο δεν έχει παρόμοια εμπειρία. Οι δύο κοπέλες, έχουν νοικιάσει ένα δωμάτιο σε ένα ξενοδοχείο. Εκεί θα συναντήσουν κάποιον κύριο Μπέμπε….
     Λίγα λόγια για το σκηνοθέτη
Όταν κάνω μια ταινία, δεν σκέφτομαι ότι “κάνω τέχνη”. Επιδίωξή μου είναι να κάνω ταινίες, στη μητρική μου γλώσσα, αληθινές, οι οποίες να μην είναι προβλέψιμες, και να αρέσουν στο κοινό. Είμαι σίγουρος ότι η επιτυχία της ταινίας οφείλεται σε ένα μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι το Ρουμανικό σινεμά έχει έρθει στην επικαιρότητα. Σίγουρα η ταινία τους άρεσε. Όταν το 2001, μια Ρουμάνικη ταινία είχε επιλεγεί να πάει στις Κάνες, θεωρήθηκε εθνικός θρίαμβος. Την εποχή εκείνη ήταν αδιανόητο να πιστέψει κανείς ότι ρουμάνικη ταινία θα ήταν στο επίσημο διαγωνιστικό.
Τώρα πια  η χρηματοδότηση των ταινιών είναι πιο εύκολη υπόθεση από ότι παλαιότερα. Δίνουν περισσότερες ευκαιρίες σε πρωτοεμφανιζόμενους σκηνοθέτες να κάνουν ταινίες. Τέλος, τόσο οι παραγωγοί όσο και οι σκηνοθέτες θέλουν να έχουν τις δικές τους εταιρίες παραγωγής οπότε να είναι σίγουροι ότι όλα τα χρήματα που μαζεύουν θα πάνε στην ταινία και ότι θα έχουν απόλυτο έλεγχο της παραγωγής.
Κατά την περίοδο του Τσαουσέσκου οι Ρουμάνοι έβλεπαν την απαγόρευση των εκτρώσεων ως καταπάτηση της προσωπικής τους ελευθερίας. Θεωρούσαν ότι η πράξη της έκτρωσης ήταν μια πράξη αντικαθεστωτική. Προσωπικά πιστεύω ότι αυτό είναι αρκετά εγωιστική προσέγγιση γιατί δεν βλέπεις τις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος. Την περίοδο εκείνη όμως έτσι το έβλεπαν  και κανέναν δεν τον ενδιέφεραν οι ηθικές διαστάσεις του προβλήματος. Ήταν μια εποχή που δεν είχες χρόνο να σκεφτείς τα πράγματα. Έπρεπε να επιβιώσεις.
Δεν είναι μια ηθικοπλαστική ταινία, γιατί απλώς λέω μια ιστορία, δεν θέλω να πω την άποψή μου για το θέμα. Δεν ξέρω αν θα δουν κάποιο ηθικό δίδαγμα στην ταινία, αν και θεωρώ ότι πραγματεύεται την έλλειψης προσωπικής ελευθερίας και των επιπτώσεων της. Με το που κατέρρευσε το καθεστώς του Τσαουσέσκου, είχαμε μέσα σε ένα χρόνο ένα εκατομμύριο εκτρώσεις. Οι άνθρωποι ήταν ελεύθεροι πλέον, αλλά κανείς δεν σκέφτηκε τι είδους ελευθερία ήταν αυτή!
     Λίγα λόγια από τον παραγωγό Όλεγκ Μούτου
Μαζί με τον Κρίστιαν Μουνγκίου και τον Χάνο Χόφερ ιδρύσαμε την Μόστρα Φιλμς γιατί δεν ήμασταν ευχαριστημένοι από τις συνεργασίες μας με τις εταιρίες παραγωγής. Όταν έχεις τη δική σου εταιρία παραγωγής είσαι δημιουργικός αλλά και ελέγχεις την παραγωγή ταυτόχρονα. Τα γυρίσματα κατά συνέπεια έχουν συνοχή και η δουλειά είναι πιο εύκολη. Βέβαια χρειάζεται και γερό στομάχι. Τα γυρίσματα της ταινίας ήταν απαιτητικά γιατί ήμουνα και διευθυντής φωτογραφίας και ταυτόχρονα έκανα και παραγωγή. Η Ρουμανία είναι μια μεγάλη χώρα αλλά δεν υπάρχουν πολλές ευκαιρίες να κάνεις ταινίες. Η δική μας γενιά όμως απέδειξε ότι με ιδέες, ταλέντο και πάθος για δουλειά μπορούν να κάνουν τη διαφορά.
Με τον Κρίστιαν σπουδάζαμε μαζί και δουλεύαμε μαζί ήδη από το πανεπιστήμιο ενώ μετά συνεχίσαμε κάνοντας ταινίες μικρού μήκους και διαφημιστικά. Είμαστε πολύ δεμένοι.
     Λίγα λόγια για το σκηνοθέτη
Ο Κριστιάν Μουνγκίου γεννήθηκε το 1968 στο Ιάσιo της Ρουμανίας. Αρχικά σπούδασε αγγλική φιλολογία στο πανεπιστήμιο της γενέτειράς του και στη συνέχεια σπούδασε κινηματογράφο στο Βουκουρέστι. Μέχρι το 1994 δούλεψε σαν δάσκαλος και σαν δημοσιογράφος. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του δούλεψε σε πολλές διεθνείς παραγωγές που έκαναν γυρίσματα στην Ρουμανία ενώ το 1998, με το που τελείωσε το πανεπιστήμιο, έκανε διάφορες ταινίες μικρού μήκους. Το 2002, η ταινία του “Occident” παίχτηκε στο δεκαπενθήμερο των σκηνοθετών στις Κάνες ενώ πήρε το βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Το 2003 ίδρυσε την δική του εταιρία παραγωγής.
     Οι Ηθοποιοί
Η Άναμαρία Μαρίνκα αποφοίτησε από τη σχολή Καλών Τεχνών του Ιασίoυ και θα τη δούμε στην ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα “Youth Without Youth” ενώ το 2005 πήρε το βραβείο BAFTA για τη συμμετοχή της στην τηλεοπτική παραγωγή “Sex Traffic”. Ο Βλαντ Ιβάνοφ σπούδασε στην Ακαδημία Θεάτρου και Κινηματογράφου στο Βουκουρέστι ενώ αυτή είναι η πέμπτη εμφάνισή του σε μεγάλου μήκους ταινία. Οι ταινίες στις οποίες έχει συμμετάσχει είναι: “Le Pere Goriot”, “Les Percutes”, “Nature Morte”, “The Embassy”. Η Λόρα Βασιλίου σπούδασε στο Εθνικό Πανεπιστήμιο για Θέατρο και Σινεμά στο Βουκουρέστι και έχει παίξει στις εξής ταινίες “Second Hand”, “Bless you, Prison”, “Callas Forever”, του Φράνκο Τζεφιρέλι. Η Λουμινίτα Γκεοργκίου έγινε γνωστή στο ευρύτερο κοινό από τις συμμετοχές της στις ταινίες του Χάνεκε “Code Inconnu” και “Le Temps du Loup”, στην ταινία του Κρίστι Πίου “The Death of Mr. Lazarescu”, η οποία βραβεύτηκε ως καλύτερη ταινία στο Φεστιβάλ Κανών 2005-Ένα Κάποιο Βλέμμα, ενώ έπαιζε και στην ταινία “East of Bucharest” το οποίο και πήρε τη Χρυσή Κάμερα στο Φεστιβάλ Κανών 2006.
     ΚΡΙΤΙΚΕΣ
Το “4 Μήνες, 3 Εβδομάδες, 2 Mέρες” είναι μια καταπληκτική ταινία!
Variety


 


 


Σκηνοθεσία & Σενάριο
Κριστιάν Μουνγκίου
Παραγωγή
Όλεγκ Μούτου , Κριστιάν Μουνγκίου,
Ηθοποιοί
Αναμαρία Μαρίνκα, Λόρα Βασιλίου, Βλάντ Ιβάνοφ, Λουμινίτα Γκεοργκίου
Φωτογραφία
Όλεγκ Μούτου
Μοντάζ
Ντάνα Μπουνέσκου
Σκηνικά
Μιχαέλα Ποενάρου
Κοστούμια
Ντάνα Ιστράτε
Διάρκεια
113′