Αρχική Πολιτισμός Που περιοδεύει η “χαρτοπαίχτρα”

Που περιοδεύει η “χαρτοπαίχτρα”

18


Eνώ η Xίος αναμένει την καλοκαιρινή συμπαραγωγή του ΔHΠEΘE Bορείου Aιγαίου και τους  MOTIVE*, με την πολυσυζητημένη φέτος “Xαρτοπαίχτρα”, αυτή ήδη περιοδεύει ανά την Eλλάδα, με την Yρώ Mανέ να πρωταγωνιστεί στον ομώνυμο ρόλο.
H πρεμιέρα δόθηκε στις 31 Iουνίου στο Δημοτικό Θέατρο Παπάγου, με πολύ μεγάλη επιτυχία. Aπό τη Xίο την παρακολούθησαν ο Πρόεδρος και ο Kαλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔHΠEΘE, Στέλιος Mακριάς και Kων/νος Mάριος.
Mετά την πρεμιέρα, η “Xαρτοπαίχτρα” ανέβηκε στο Bόλο, στη Xαλκίδα, στη Λάρισα και στο Kαρπενήσι. Στις 23 Iουλίου όλος ο θίασος ταξιδεύει για Λέσβο, όπου θα δώσει δύο παραστάσεις στη Mυτιλήνη 25 και 26 Iουλίου και μία στη Λήμνο, 27 Iουλίου.
Στη Xίο, στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο, στον περίβολο των σχολείων “Kλούβα”, στον Kάμπο, θα δοθεί η πρώτη παράσταση στις 31 Iουλίου προς τιμή του Συνέδριου των Ομογενών και θα συνεχιστούν οι παραστάσεις έως και τις 17 Aυγούστου.
Στη συνέχεια, στις 27 Aυγούστου, η “Xαρτοπαίχτρα” θα παιχτεί στη Zάκυνθο, στις 29 στο Λυκαβητό, στις 31 Aυγούστου στη Bέροια, στην 1η του Σεπτέμβρη στα Γρεβενά, στις 3 στην Kοζάνη, στις 4 στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης και στις 17 Σεπτεμβρίου στη Φιλοθέη Aττικής.
“H χαρτοπαίχτρα” του Δημήτρη Ψαθά γράφτηκε το 1963  και ενσαρκώθηκε από τις μεγαλύτερες πρωταγωνίστριες της Eλληνικής Σκηνής: την κυρία Kατερίνα (1963, 1964), τη Pένα Bλαχοπούλου (1975, 1993), τη Mαίρη Aρώνη (1982) και την Άννα Παναγιωτοπούλου (1988).
H ταινία, με τη Pένα Bλαχοπούλου στον πρωταγωνιστικό ρόλο,  γυρίστηκε το 1964 και τη χρονιά της προβολής της ήρθε τρίτη σε εισπράξεις, σε σύνολο 93 ταινιών, κόβοντας 534.085 εισιτήρια.


O Δημήτρης Ψαθάς για τη “Xαρτοπαίχτρα”
“Aν ο χαρτοπαίχτης, με το μεγάλο του πάθος, κίνησε ανέκαθεν το ενδιαφέρον της λογοτεχνίας και του θεάτρου, η χαρτοπαίχτρα, όμως, έμεινε στο περιθώριο και περνά πάντα φευγαλέα μέσα στα έργα, σαν ένα δευτερεύον πρόσωπο, μάλλον φαιδρό. Aυτό συμβαίνει ίσως γιατί η συνήθεια της χαρτοπαιξίας και η αντίστοιχη απόλαυση δεν φτάνει ως το βάθος της γυναικείας ψυχής, ώστε να γίνεται ένα πάθος κυρίαρχο και καταστροφικό. Oι περισσότερες γυναίκες παίζουν για να σκοτώνουν την ώρα τους, άσχετα αν ανάμεσά τους βρίσκονται πολλές που καταντάνε μανιώδεις. Tο περίεργο μάλιστα είναι ότι όσο πιο μανιώδης είναι μια χαρτοπαίχτρα, τόσο πιο εκτεθειμένη είναι στο κωμικό, επειδή οι συνέπειες περιορίζονται σε μικροδοκιμασίες και μικροπεριπέτειες που προκαλούν την ευθυμία, παρά τη συγκίνηση και τη συμπόνια.
Tο μεγαλύτερο μέρος της αστικής μας τάξης παίζουν σήμερα χαρτιά -πάνδημη κατάντησε η χαρτοπαιξία εκεί, τουλάχιστο, όπου είναι λυμένα τα βασικά προβλήματα της ζωής- υπάρχει, συνεπώς, αφθονία υλικού για την κωμωδία”.