Αρχική Πολιτισμός ΔΗΠΕΘΕ Β. Αιγαίου: “Τα ρόδα της αυγής” του Αλ. Παπαδιαμάντη

ΔΗΠΕΘΕ Β. Αιγαίου: “Τα ρόδα της αυγής” του Αλ. Παπαδιαμάντη

11


Το πρώτο που θα απολαύσουμε στη θεατρική παραγωγή του Θεατρικού Εργαστηρίου του ΔΗΠΕΘΕ Β. ΑιγαίουΤα ρόδα της αυγής” είναι η γλώσσα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και ο τρόπος που ο σκιαθίτης συγγραφέας παρουσιάζει τους ήρωες του, τα ήθη και τα έθιμα της εποχής του.
Το δεύτερο είναι η δεμένη ομάδα των ερασιτεχνών ηθοποιών που λειτουργούν σα σύνολο, έχοντας δουλέψει με ευλάβεια τα διηγήματα “Έρως-Ηρως” και “Η νοσταλγός” πάνω στα οποία στηρίχτηκε το έργο.
“Αυτή η παράσταση στηρίζεται στην παρουσία του Γιώργου Μπινιάρη και στους εκλεκτούς συνεργάτες του” σημείωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Β. Αιγαίου Δήμος Αβδελιώδης κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου που παραχωρήθηκε την Τετάρτη στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου με αφορμή την έναρξη των παραστάσεων το βράδυ της Παρασκευής στο θέατρο Καστρομηνά.
“Είναι μια παράσταση που είναι σα λειτουργία, που είναι κυρίως λαϊκή” σημείωσε, καλώντας τον κόσμο να γνωρίσει αυτό τον τρόπο σκέψης και τέχνης.
Στο ερώτημα αν όμως αποτελεί ένα έργο που δεν μπορεί να αγγίξει το πλατύ κοινό, ο Δήμος Αβδελιώδης αναφέρθηκε στην ανάγκη να αντισταθούμε στην εισβολή που δεχόμαστε από έναν άλλο πολιτισμό, τον αμερικανικό, μια άλλη κουλτούρα που περνά στον εγκέφαλό μας από την τηλεόραση μέχρι και στα ψώνια μας στο σούπερ- μάρκετ.
“Πως θα αντιδράσουμε λοιπόν σε αυτή την πραγματικότητα; Εμείς που υποτίθεται πως είμαστε σε ένα χώρο παιδείας και πολιτισμού θα πρέπει να συνδεθούμε με τις μεγάλες μας μνήμες, τις μεγάλες μας αξίες του πολιτισμού μας που έχει τροφοδοτήσει όλο τον κόσμο , την ομορφιά και το ωραίο και όλη την ύπαρξή μας πάνω στη ζωή.
Σημείωσε ότι ρόλος του ΔΗΠΕΘΕ είναι να παρουσιάσει το διαφορετικό και όχι το ίδιο που μπορούν να δώσουν όλοι και τόνισε ότι το πολιτιστικό πρόγραμμα του ΔΗΠΕΘΕ που δεν μπορεί να είναι “φτωχό” όταν εμπεριέχει Παπαδιαμάντη, Βιζυηνό, Θέατρο σκιών, παραμύθια, Θεόφιλο…


Ανθρώπινες σχέσεις
Στην ανθρώπινη σχέση που αναπτύχθηκε στην ομάδα στάθηκε ιδιαίτερα ο Γιώργος Μπινιάρης που τόνισε ότι όλοι οι συνεργάτες που πήραν μέρος κατέθεσαν απόθεμα ψυχής και τον βοήθησαν να αναδείξει τη θεατρική διάσταση των διηγημάτων πάνω στη σκηνή.
Ο πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Στέλιος Μακριάς σημείωσε ότι ο Γιώργος Μπινιάρης αναμετριέται με το δύσκολο είδος της δραματοποίησης του διηγήματος και τόνισε πως το χιώτικο κοινό σίγουρα θα απολαύσει την παράσταση.
Παρόντες στη συνέντευξη τύπου αρκετοί ηθοποιοί αλλά και άλλα μέλη της ομάδας που αύριο το βράδυ και μέχρι τις 12 Αυγούστου θα δώσουν παραστάσεις ξεκινώντας από το θέατρο του Καστρομηνά και περιοδεύοντας στη συνέχεια στα χωριά.
Αυτό πρόκειται για ένα άλλο ξεχωριστό στοιχείο των παραστάσεων του θεατρικού εργαστηρίου που δεν είναι η πρώτη φορά που το τολμά και που οι παλιοί μαθητές- ηθοποιοί όπως η Αυγούστα Λυκουρίνα σημείωσε τη ζεστή υποδοχή που τους επιφύλαξαν στα χωριά, όπου και ο χώρος είναι μαγευτικός.
Ο Γιώργος Μπινιάρης μίλησε εξάλλου για τις 3 γενιές που συνυπάρχουν σε αυτή την παράσταση, μένοντας περισσότερους στους 3 μικρούς ηθοποιούς του, που αυτό το κλίμα συνεργασίας, εμπιστοσύνης και φιλίας που αναπτύχθηκε θεμελιώνει για τον ίδιο το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.
Αδελφώνονται δυο μορφές τέχνης. Η λογοτεχνία με το θέατρο”, σημείωσε η Στέλλα Τσιροπινά λέγοντας ότι νιώθουν πως ανάβουν “ένα κεράκι στη μνήμη του Παπαδιαμάντη και του έργου του”. Πέρασε δε στη σχολική διαδικασία όπου σημείωσε πως το ερώτημα που υπάρχει πάντα είναι πως παιδιά που έχουν διδαχτεί λογοτεχνία τελειώνοντας το σχολείο δεν διαβάζουν. Σημείωσε έτσι την ευλάβεια, το δέος και την αγάπη που αγκάλιασαν αυτά τα κείμενα και πόσο εύκολα αποστήθισαν τα παιδιά τα δύσκολα σε ότι αφορά τη γλώσσα κείμενα..
Ο Γιάννης Τσουμπαριώτης εξέφρασε την ικανοποίησή του που το εργαστήρι μετά την αδράνεια που είχε ξαναζωντανεύει και σημείωσε το κάτι το ξεχωριστό που έχει η γλώσσα του Παπαδιαμάντη. Επισήμανε επίσης ότι θα ξυπνήσει μνήμες στους θεατές μεγαλύτερης ηλικίας, ενώ οι νέοι θα μάθουν στοιχεία των ηθών και εθίμων που υπήρχαν πριν μερικές δεκαετίες.
Η Μαρία Λούρου μετέφερε τα συναισθήματα και την αγωνία που είχε ως νέα καθηγήτρια πως θα μετέδιδε στους μαθητές της τα λογοτεχνικά κείμενα. Μέσα από τη θεατρική παρουσίαση αυτών, με την εικόνα που κατάφερε και δημιουργούσε ήδη τα παιδιά όχι μόνο να παρακολουθούν αλλά στο τέλος να ξεσπούν και σε χειροκροτήματα.

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΤο όνομα της δίνει η Εθνική Ελλάδος ποδοσφαίρου σε δεξαμενόπλοιο του Τσάκου
Επόμενο άρθροΗ φλόγα, ο Κούρα και τα… κινητά, άρθρο από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ