Αρχική Απόψεις Aρθρα Η φλόγα, ο Κούρα και τα… κινητά, άρθρο από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Η φλόγα, ο Κούρα και τα… κινητά, άρθρο από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

16


Μπορεί να ήταν μια γιορτή για λίγους η υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας στις Οινούσσες. Για αυτούς που κατέφθασαν από το CITY του Λονδίνου και τους οποίους προσφώνησε ο Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Αγγελάκος (σε αντίθεση με τους τοπικούς μας άρχοντες), μπορεί οι μόνιμοι κάτοικοι των Οινουσσών να έμειναν με μια πικρία και πάλι επειδή η εκδήλωση δεν έγινε για αυτούς, μπορεί οι Χιώτες να… βλαστήμησαν μέχρι να φύγουν και γενικά η διοργάνωση να είχε δεκάδες προβλήματα, αλλά η εικόνα που έδωσαν οι Οινούσσες την προηγούμενη Πέμπτη στον υπόλοιπο κόσμο είναι αυτή που μεταφέρεται (και) μέσα από το σχετικό δημοσίευμα της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ.


«Ο δυνατός αέρας δεν έκανε καθόλου… ανακωχή το βράδυ της περασμένης Πέμπτης στις ακριτικές Οινούσσες. Από μια άποψη, ευτυχώς. Γιατί ο Αργεντίνος τενόρος Χοσέ Κούρα αναγκάστηκε, εκτός από την εξαιρετική φωνή του, να επιστρατεύσει το ταμπεραμέντο του, τη δυναμική προσωπικότητά του και το χιούμορ του για να μας ζεστάνει. Και το πέτυχε.
Το δίωρο, χορταστικό ρεσιτάλ του με αργεντίνικα τραγούδια και άριες από γνωστές όπερες, υπό τη συνοδεία της ορχήστρας εγχόρδων Feminarte, την οποία και διήυθυνε, ήταν το «κλείσιμο» μιας πολύ συγκινητικής ημέρας που αρκετοί -και κυρίως ο εφοπλιστής Γιάννης Διαμαντή Λεμός που το οργάνωσε- θα το θυμούνται για χρόνια.


Περίπου 600 άτομα, κάτοικοι της Χίου, των Οινουσσών, αλλά και προσκεκλημένοι του Ιδρύματος «Γιάννης Διαμαντή Λεμός» έφτασαν νωρίς το απόγευμα στο πανέμορφο ακριτικό νησί, αυτό το «πετροκάραβο του Αιγαίου», όπως είπε χαρακτηριστικά ένας από τους ντόπιους λαμπαδηδρόμους, για να υποδεχθούν την Ολυμπιακή Φλόγα.


Στο Στάδιο και Αμφιθέατρο Οινουσσών (έργο του κοινωφελούς ιδύματος «Γιάννης Διαμαντή Λεμός») η συγκίνηση περίσσεψε όταν ο Χοσέ Κούρα, στο ρόλο του τελευταίου λαμπαδηδρόμου, φώναξε σε άπταιστα ελληνικά «κυρίες και κύριοι, η Φλόγα έφτασε» και άναψε το βωμό.


Ορθιο ολόκληρο το στάδιο τον άκουσε να ερμηνεύει μοναδικά τον Ολυμπιακό Υμνο στα ελληνικά και στη συνέχεια να αποχαιρετά τη Φλόγα, ερμηνεύοντας «α καπέλα» την άρια «Nessum Dorma»…


Μόλις έπεσε ο ήλιος, ο 42χρονος πρώην αθλητής στίβου Χοσέ Κούρα έβγαλε την αθλητική του αμφίεση και με το μπλε ελεκτρίκ μεταξωτό πουκάμισό του (και πολύ μπρίο και καπρίτσιο), εμφανίστηκε στη σκηνή για το ρεσιτάλ που δόθηκε με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.


Το πρόγραμμά του, σοφά επιλεγμένο, περιελάμβανε στο πρώτο μέρος υπέροχα αργεντίνικα τραγούδια, σπιρίτσουαλς και το ορχηστρικό «Liber tango» του Αστορ Πιατσόλα που ερμήνευσε ο ίδιος με την κιθάρα του. Κουρδίζοντάς την, μάλιστα, μας εξήγησε τις ομοιότητες του οργάνου με τις γυναίκες. Και κυρίως τη δική του (παρούσα με τα παιδιά του) η οποία, όπως είπε, ύστερα από κάθε ταξίδι του χρειάζεται… πολύ κούρδισμα!


Από τις κορυφαίες στιγμές, η ερμηνεία του «Cordero» του συμπατριώτη του, Αριελ Ραμίρεζ» από τη «Misa Criolla» (Κρεολή εκκλησιαστική λειτουργία).


Ο αέρας και το κρύο δεν ήταν τα μοναδικά εμπόδια της βραδιάς. Κάποια στιγμή, μια φιλόμουση… κατσίκα εξαπέλυσε τις δικές της άριες, προκαλώντας την αντοχή του Κούρα, που δεν άντεξε και της φώναξε «σκάσε…». Την οργή όμως του τενόρου προκάλεσαν τα κινητά τηλέφωνα. Στην αρχή, χαριτωμένα μάς σύστησε να τα κλείσουμε, αλλά όταν κατέβηκε ανάμεσά μας να τραγουδήσει και άκουσε το χαρακτηριστικό ήχο του μηνύματος που φτάνει σε ένα κινητό, δεν άντεξε: «Ελάτε, δύο ώρες χωρίς επικοινωνία δεν είναι τίποτα… Είστε σκέτος εφιάλτης…».


Στο δεύτερο μέρος ερμήνευσε άριες από την «Τραβιάτα», την «Κάρμεν» (Δον Χοσέ), τον «Νέρωνα» του Arrigo Boito αλλά και τον εθνικό ύμνο της πατρίδας του. Συγκινήθηκε μάλιστα τόσο πολύ που σηκωθήκαμε όρθιοι (δεν του έχει ξανατύχει, είπε, πουθενά) και αποφάσισε να παρατείνει τη διάρκεια του ρεσιτάλ ερμηνεύοντας την περίφημη «Nessum Dorma», αλλά και το «Yesterday» με τον γιο του στο πιάνο… Αρκετές φορές έβγαλε στη σκηνή τον διευθυντή και ιδρυτή της ορχήστρας Feminarte, διακεκριμένο βιολιστή Γιάννη Γεωργιάδη που καταχειροκροτήθηκε.


Και έκθεση Μυταρά


Η γιορτή που οργάνωσε το Ιδρυμα «Γ.Δ. Λεμός» δεν είχε μόνο μουσική, αλλά και ζωγραφική. Λίγο πριν από το ρεσιτάλ, εγκαινιάστηκε στον εκθεσιακό χώρο του σταδίου η έκθεση ζωγραφικής του Δημήτρη Μυταρά.


Με τίτλο «Ανθρώπινο σώμα», η μεγάλη έκθεση του ζωγράφου (υπό την επιμέλεια του τεχνοκριτικού Χάρη Καμπουρίδη) είναι μια αντιπροσωπευτική ενότητα από 30 πίνακες, επιλεγμένους προσεκτικά από την 30χρονη δημιουργική του πορεία.


Μπαίνοντας μέσα στην έκθεση, νότες της μουσικής του γιου του, Αριστείδη Μυταρά, μας υποδέχθηκαν, ενώ το βλέμμα μας μονοπώλησαν οι ανθρώπινες ζωγραφικές μορφές του Δημήτρη Μυταρά, που με τόση πίστη και συνέπεια τον απασχόλησαν σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του.


Συγκινημένος κι ο ίδιος από την τελετή διέλευσης της Φλόγας δήλωσε: «Μου φαίνεται ότι σήμερα ξαναβρήκαμε μερικές άκρες της διαδρομής μας που τόσο έχουμε ξεχάσει». Οσο για την έκθεσή του, αρκέστηκε απλώς να πει: «Η ζωγραφική δεν έχει λόγια. Την αφήνεις να έρθει προς εσένα -αν έρθει…». Η έκθεση διαρκεί έως τις 24/7.



ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΠΑΡΚΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ